.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تذکر لاریجانی به نمایندگان: از جایگاه رهبری هزینه نکنید
تذکر لاریجانی به نمایندگان: از جایگاه رهبری هزینه نکنید

صبح امروز بالاخره طرح نظارت بر نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، به محض ورود مجلس به این دستور، دو تن از نمایندگان حامی دولت اعلام کردند که این طرح با عنوان «نظارت بر مجلس » بوده و نه «نظارت بر نمایندگان». کوچک​زاده و رسایی معتقد بودند که بر اساس نصایح مقام معظم رهبری باید عنوان طرح به قبل برگردد تا امکان نظارت نهادهای بیرون از مجلس هم بر قوه مقننه وجود داشته باشد و محدود به نظارت مجلس بر نمایندگان نشود.

موسی قربانی نماینده قائنات مخالف این پیشنهاد بود و او هم گفت که منظور نظر رهبری، نظارت از بیرون از مجلس نبوده است. اما علی ادیانی راد نماینده ساری باز از موضع دفاع از منویات مقام معظم رهبری گفت که بهتر است نظارت فراتر از مجلس باشد.

آنقدر در مذاکرات نمایندگان به نقل از مقام معظم رهبری، مطالبی عنوان شد که با تذکر رئیس مجلس مواجه شد. علی لاریجانی با تاکید بر اینکه نمایندگان نباید از طرف مقام معظم رهبری سخن گفته و از جایگاه ایشان هزینه کنند، افزود: اگر مقام معظم رهبری چنین نظری داشتند به ما می​گفتند. ایشان حتی در جلسات خصوصی هم به بنده گفتند که یک سازوکار درونی، مجلس طراحی کند تا بر نمایندگان نظارت وجود داشته باشد.

رئیس مجلس افزود: آنچه که من فهمیدم و ایشان برای من توضیح دادند این بود که اگر اشکالی در کار نماینده​ای بوجود آمد، در درون مجلس به ان رسیدگی شود و چیزی بیش از این نیست.

موسی قربانی سخنگوی کمیسیون ایین​نامه داخلی مجلس هم تاکید کرد که کمیسیون اصل نود مجلس و هیات رئیسه بر عملکرد نمایندگان کفایت می​کند و نیازی به نظارت برون مجلسی نیست.

محمد کریم شهرزاد نماینده حامی دولت هم در تذکری با بیان اینکه نظارت استصوابی شورای نگهبان استمرار دارد، از لاریجانی پرسید: می​خواستم این موضوع را بار دیگر در این طرح بیاوریم ولی اگر به گفته شما در مغایرت با مواضع رهبری است، آن را مطرح نکنم.

رئیس مجلس هم پاسخ داد: اگر این موضوع در شرح وظیفه شورای نگهبان است، ما دخالتی در آن نداریم وضرورتی ندارد اینجا بیاید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.